Šokio tyrinėjimo platforma Bitės
2018 m.
Lapkričio 16 d.
Šokio teatras
L
Choreografija ir šokis Erikas Žilaitis | Šeiko šokio teatras Muzika Warmth Youth
Jaunasis šokėjas gilinasi į laiko savoką. Kūno judesys kuria būsenas ir kaitą tarsi žongliruojant įvairiomis laiko ypatybėmis.



Migloje
Choreografija ir šokis Aistė Kriukelytė
Muzika Ana Babuškina
Kai kažkas, kas veikė anksčiau, nebeveikia. Kažkas, kas buvo smagu, nebesmagu. Kažkas, kas atrodė prasminga, nebeatrodo prasminga. Tada eini ir ieškai kažko kito. Nežinai kas tai yra ir kaip tai surasti. Bet tikiesi, kad tai egzistuoja. Kažkur.




Luko Karvelio tiriamasis darbas Transition
Šokis Diana Michurovaitė, Ugnė Lučauskaitė, Laura Paulauskaitė, Airisė Gudonytė, Gabrielė Bagdonaitė, Jūratė Koreivaitė, Nikita Berezko, Alina Pilecka, Miglė Keblaitytė, Elmyra Ragimova
Tai intensyvios ir labai jautrios savaitės kūrybinio proceso rezultatas, kurios metu šokėjai kartu su Luku ieškojo atsakymo į klausimą “Kaip (galima) save atrasti ir pamesti judesy?”










Under the influence / Paveiktas
Choreografija ir šokis Marija Ivaškevičiūtė | Šeiko šokio teatras Muzika Frank Bretschneider
Šios miniatiūros išeities taškas – kino filmų ir žmogaus psihologinių būsenų santykis. Šokėja kuria judesį tarp kylančio fizinio veiksmo, kurį iššaukia buvimas kito žmogaus įtakoje ir prievartoje, bei bandymo tą veiksmą sukontroliuoti bet kokiomis sąlygomis.




Afektas
Choreografija Gabrielė Bagdonaitė | M. K. Čiurlionio menų mokykla
Šokėjai Diana Michurovaitė, Ugnė Lučauskaitė, Laura Paulauskaitė, Airisė Gudonytė
Kompozitorius Marius Bagdonas
Iš ramybės į sumaištį. Baimė, kuri po truputį mumyse užauga, kuri varžo ir priverčia ieškoti atsakymų. Tačiau ar radus bent vieną atsakymą, galime pajausti ramybę?






X ir ateities X / Work in progress
Idėja, choreografija ir atlikimas Blake Seidel ir Ema Senkuvienė
Muzika CoH, Philip Glass and Bruce Brubaker, Demdike Stare, Jake Wells
Mes – tikri žmonės su tikrais išgyvenimais. Mes įstrigom. Mes patys esame problema. Būkit atidūs, nes mes esame jūs.














Lapkričio 23 d.
Tsekh galerija
Lizos Baliasnajos tiriamojo darbo NIVEA pristatymas
Liza Baliasnaja – viena iš trijų kūrėjų, atlikusi tyrimą 2018 m. Šokio tyrinėjimo platformoje Bitės. Tiriamuosius darbus apjungė tema „trans – “. Šis priešdėlis, kurį kūrėjai užbaigė individualiai, aiškinamas kaip kurios nors erdvės perkirtimas, perkėlimas į kt. vietą ar buvimas už ko nors ribų.
Lapkričio 19 – 23 d. Liza kartu su šiam projektui susibūrusia grupe tyrė ritualo, savotiško šamanizmo būties galimybes socialiniuose santykiuose.
Lizos tiriamojo darbo kertiniai klausimai: kaip ir kada yra formuojamas bei atliekamas kolektyvinis ritualas, kaip galima jį išgyventi choreografijoje? Kokią reikšmę įgyja dvasinės bei fizinės praktikos kolektyve? Remiantis esama Lizos kūrybine praktika bei tiriamojo darbo dalyvių patirtimi, grupė generavo potencialius atsakymus į šiuos klausimus ir reflektuodami darbo metodologijas bei kūrybines strategijas kūrė savo choreografinį ritualą.
Iš proceso:









NIVEA – tai laikas, būtybė, ertmė, vieta, būsena, technologija, kurioje susipina tam tikrų šešių jaunų moterų kūnai, energijos ir patirtys. NIVEA nori būti su laiku, keistis su laiku, išgyventi su laiku, mokintis su laiku. NIVEA – tai praktikų, o tiksliau sugalvotų fizinių fikcijų rinkinys, kurių metu mes medituojame ties pynimo ir audimo, audinio ir kasos atskleidžiama poetika.
Lapkričio 23 d. Tsekh galerijoje vyko Lizos Baliasnajos tiriamojo darbo NIVEA pristatymas. Nuotraukos Audrius Kacelavicius













Po pristatymo vyko aptarimas:




Tyrimo grupė
Ana Novickaja šokėjos kelią pradėjo privačioje modernaus baleto studijoje Exercice. Ji dalyvauja studijos vadovės kuriamuose pastatymuose ir projektuose. Ana yra sertifikuota Pilates instruktorė bei klasikinio/ contemporary/ modernaus šokio pagrindų dėstytoja Exercice studijoje.
“Pasiilgau kūrybinių procesų (..) jų magija užburia, ir energija ir pojūčiai, kurie atsiveria proceso arba rezultato metu, verčia stipriai norėti dalyvauti vėl ir vėl. Tavo tyrinėjamos platformos aprašyme pajutau sąlytį su šiuo gyvenimo laikotarpiu supančiu ir atsiveriančiu pasauliu”.
Grėtė Šmitaitė yra atlikėja bei choregrafė iš Lietuvos, šiuo metu gyvenanti bei kurianti Berlyne. 2017 m. ji baigė programos ‘Šokis. Kontekstas. Choreografija’ bakalauro studijas Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz (HZT) šokio mokykloje Berlyne.
“Paskaičiau research’o aprašą. Norėčiau dalyvauti. Labiausiai iš aprašo mane ‘kabina’ kolektyvinis veiksmas, kuris kinta ir yra jautrus, kuriame nyksta individualumas. Nežinau, ar tikiu individualumo išnykimu, bet tikiu kažkokia ramybe, atsirandančia žmoguje, galbūt apie tą patį šnekam.”
Greta Bernotaitė yra šokėja, tapytoja. choroegrafijų ir performansų kūrėja gyventanti Vilniuje. Ji taip pat tapo ir kuria dizaino objektus: papuošalus ir kostiumus.
“Iš kūrybinės patirties matau, kad darbas komandoje leidžia daug efektyviau tobulėti. Ypač dirbant su žmogaus kūnu. Fiziniai kūnai ir jų bio laukai sukuria stiprią energetiką. Mane ypatingai domina individualumo tirpimas ir išsaugojimas kolektyviniame darbe.”
Viltė Švarplytė yra Lietuvoje gimusi šiuolaikinio šokio atlikėja, gyvo, todėl ir judančio, kūno tyrėja. Viltė studijavo Škotijos ir Austrijos universitetuose ir įgijo šiuolaikinio šokio atlikėjos ir šokio pedagogės išsilavinimą.
“NIVEA matau kaip nuostabų šansą pažvelgti į kūrybinį procesą kitaip; skirti laiką ir erdvę tyrinėjimams – gilintis, klausti, atrasti, diskutuoti, vystyti(s) ir plėsti požiūrį į tai, kas yra choreografija ir kaip ji gali būti kuriama. (…) Temos, kurias Liza nori nagrinėti: kaip kolektyvinis ritualas ir choreografija, dvasinės ir fizinės praktikos reikšmės mane ypatingai domina ieškant savo, kaip šiuolaikinio šokio atlikėjos, balso ir pozicijos visuomenėje, kur individualumas tampa begalo svarbus, o bendruomeniškumas? Procesas, o ne rezultatas, refleksija ir pokalbis – šį projektą matau kaip unikalų reiškinį Lietuvos šiuolaikinio šokio kontekste. “
Aušrinė Lėtaitė studijuoja marketingą Vytauto Didžiojo universitete ir laisvalaikiu domisi šiuolaikiniu šokiu.
“Pradėjau domėtis gatvės šokiu, lindy hopu, tačiau labiausiai mane įkvėpė pastarasis, šiuolaikinis šokis, kurio dėka supratau visiškai kitą šokio esmę ir harmoniją. Žinau tai, kad šokis užkrėtė mano sielos gelmes, ir šokdama aš jaučiuos labiausiai savim”.
Tyrimą inicijavo ir vedė
Liza Baliasnaja yra su šokiu bei visais jį lydinčiais reiškiniais dirbanti menininkė. Ji studijavo šokį Artez meno akademijoje Nyderlanduose ir P.A.R.T.S šokio mokykloje Briuselyje. Pastaruoju metu Liza juda/ gyvena/ mąsto tarp dviejų šalių kontekstų – Belgijos ir Lietuvos, kuriuose dirba kaip choroegrafė, atlikėja bei dėstytoja. Lizos profesinę patirtį sudaro skirtingi tarptautiniai projektai šokio bei vizualaus meno srityje, o taip pat jos pačios inicijuoti kūrybiniai procesai paremti ilgalaikiu bendradarbiavimu ir meniniu tyrimu. Šiuo metu ji studijuoja Filisofijos Bakalaurą KU Leuven universitete.
“Mano kūrybinis variklis – tai bandymas suprasti kaip šokio dėka yra generuojamos žinios. Mane domina tyrimas kaip galimybė treniruoti asociatyvų mąstymą, gebėjimą sekti ir atsekti idėjų srautą, laikas suprasti paties etinius bei estetinius kanonus ir juos kvescionuoti. Tyrinėjimas grupėje – tai ne tik šansas išmokti daugiau apie dominantį fenomeną, bet ir suvokti kaip atsiranda kolektyvinis žinių bagažas, kolektyvinis žodynas, o kartais net kolektyvinė vaizduotė.”
Gruodžio 4 d.
Tsekh galerija
Erikos Vizbaraitės tiriamasis darbas Transparent / Permatomas
Tiriamojo darbo pirminis tikslas buvo tyrinėti judesį po vandeniu, tačiau pats vanduo, tiksliau jo patyrimas atvėrė žmogaus fiziologinių, psichologinių bei emocinių būsenų temas, kurios ir tapo tyrimo esme.
“Freediving” (liet. laisvasis nardymas) dėka vanduo tapo ne tik tyrimo tema, bet ir pagindiniu tyrimo dalyviu bei režisieriumi. Patyrimas būnant giliai po vandeniu žingsnis po žingsnio mokė (tokiu būdu, kuris kiekvienam dalyviui yra aiškiausias) kontrolės paleidimo, pasitikėjimo ir atsidavimo procesui.
Vanduo neleidžia meluoti ir su vandeniu negalima kovoti. Visa žmogaus jėga ir kontrolė vandeniui yra permatoma. Tiriamojo darbo pristatymas – tai maždaug dviejų mėnesių trukmės Erikos Vizbaraitės ir jos komandos ieškojimų, tyrinėjimų pristatymas, kuris savo formą ir raiškos būdus atrado intensyvaus ir atviro kūrybinio proceso metu.
Apnėja sausumoje
Idėja Erika Vizbaraitė
Judesys Sigita Juraškaitė, Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė, Eglė Nešukaitytė, Erika Vizbaraitė
Kostiumas Emilija Einorytė
Live kamera Bon Along, projekcija Domas Morkūnas
Šviesa Eglė Prokopavičiūtė
Garsas Vladas Dieninis
Audriaus Kacelavičiaus nuotrakos









Apnėja vandenyje
Idėjos autorė, judesys Erika Vizbaraitė
Kostiumas Emilija Einorytė
Montažas Dagnė Gumbrevičiūtė
Operatorius Audrius Budrys
Muzika Loscil
Festivalio organizatorius
VšĮ Artopia
Rėmėjas
Lietuvos kultūros taryba
Partneriai
Nacionalinė M. K. Čiurlionio meno mokykla
Lietuvos šokio informacijos centras
Festivalio fotografai
Audrius Kacelavičius
Dainius Putinas
Viršelio nuotrauka
Laura Vansevičienė
