Šokio tyrinėjimo platforma Bitės
2016 m.
Lapkričio 17 d.
Vilniaus Menų spaustuvė
Nacionalinė M.K.Čiurlionio menų mokykla
Kompozicija X
Mes net nenutuokiame, kas iš tiesų vyksta su mumis – matome tik tai, ką norime matyti, girdime tik tai, ką norime girdėti. Bijome išeiti iš savo komforto zonos. Virtualus pasaulis tampa saugia erdve, iš kurios nemokame išeiti. Nemokame pajausti.
Šokiu norima atskleisti visuomenėje esantį bendravimo ir intymumo trukumą, kylanti iš šiandienos žmonių gyvenimo būdo.
Idėja ir choreografija V. Gneuševa
Atlieka Valerija Gneuševa, Tadas Almantas ir Monika Šerstabojevaitė
Muzika Andy Stott, Losci






Ba.La.
GAIDYS
GAIDYS – tai šokio spektaklis, kintantis tarp laiko, erdvės ir žiūrovų. Jis turi aiškią pradžią, bet neturi pabaigos. Nuolat besikuriantis ir eksperimentuojantis, žadinantis ieškoti ir išlikti atviriems procesui. Trys, šio spektaklio dalys, jau įvyko. Pastatymas : Nr. 1 – Kultūros maratonas PIN diena; Nr.2 – Vilniaus Kultūros naktis; Nr. 3 SAPFO festivalis ir dar besiruošiantis scenai Nr. 4 – šokio tyrinėjimo platforma „bitės“. Gaidys – tai tam tikra metamorfozė, visos šios dalys skirtingos, bet tuo pačiu panašios. Kas bus kitaip? Išvysite per Bites. Šokio spektaklis GAIDYS – tai instinkto, estetikos, vidinio konflikto analizė. Spektaklio atspirties tašku pasirinktas mitologinio Narcizo, besigėrinčio savo atvaizdu iki užmaršties, įvaizdis. Egoizmas čia tampa pagrindine išlikimo strategija ir gyvenimo būdo norma. GAIDYJE keliami klausimai apie populiarias bei svarbias šiandienos vertybes – asmens ryškumą, individualumą ir išskirtinumą, bet kokia kaina siekiant išlaikyti gražų įvaizdžio kiautą apie sugriuvusį savo vidinį pasaulį. Savojo AŠ ne-grožis šio spektaklio pasaulyje tampa išskirtiniu ir labai vertingu asmeniniu bruožu. Žodis gaidys spektaklyje naudojamas ne žargonine prasme, o tiesiogiai įvardinti spalvingo paukščio vaizdiniui, nagrinėjamam per grožio etalono prizmę.
Idėja ir choreografija L. Banaitytė
Atlieka Laura Banaitytė, Karolina Auglytė ir Eva Blaževičiūtė
Muzika The Barry Sisters, Fanfare Ciocarlia, Teddy Randazzo
Kostiumų dailininkai F. Gaidytė, P. Bakanas
Dramaturgija J. Kaminskaitė










Sigutė Juraškaitė
Kerpė
Kerpė – simbiotinis organizmas savo gyvybe padedantis išlikti aplinkai, kai tuo tarpu būtent aplinka ir gali ją pražudyti. Žmogaus kerpės istorija.
Idėja, choreografija, atlikimas S. Juraškaitė




Freedom of Movement
State of Flow
Tai experimental stiliaus šokio spektaklis. Pasirodymas, kuriame judėjimui nėra apribojimų, kur susipina skirtingi šokio stiliai ir judesio žanrai, nuo šiuolaikinio ir gatvės šokių iki kovos menų ar paprasto kasdienio, neišdirbto judesio. Svarbiausia čia yra Tėkmė arba kitaip – Flow. Nesustabdomas judėjimas ir laisvas progresas. Jokių atrankų ir rėmų, tik žmonės kurie nori judėti.
Svarbiausias spektaklio akcentas – nuoširdumas judesyje, ma- žiau vaidybos, daugiau buvimo čia ir dabar, scenoje, salėje, kasdienybėje, gyvenime. Priimkit mane tokį, koks esu.
Idėja ir choreografija A. Pečiul
Atlieka A. Pečiul, I. Ginkevičiūtė, G. Kazlauskaitė, A. Skulskytė, G. Šulčiūtė, E. Grebliūnaitė, R. Bausytė, S. Valušytė, G. Jonavičiūtė, R. Bliznikaitė, E. Bogdanovičiūtė, M. Keršulytė
Muzika Flying Lotus, Sekuoia, Shlohmo, Swayzak





LMTA studentės Viktorija Bobinaitė ir Judita Šečkutė
Trajektorijos
Judėdami asmenine trajektorija, dažnai nenuspėjame apie artė- jantį svarbų koordinačių susikirtimą su kitu individu, kuris nevaldomai pakeis likusias trajektorijas.
Idėja, choreografija, atlikimas V. Bobinaitė, J. Šečkutė
Muzika Yves De Mey


Petras Lisauskas
SMS/trumpųjų žinučių paslauga
Ar tavęs niekada nebuvo aplankęs jausmas, kad norėtum ką nors pakeisti performance ar prisijungti prie jo žodžiu ar veiksmu. Pagaliau tam bus proga. Šio performanco eiga paremta trumposiomis žinutėmis/užduotimis atlikėjui ir auditorijai kurias parašys auditorija ir atlikėjas.
Idėja tavo vardas ir pavardė
Atlieka P. Lisauskas, bet tu gali prisijungti Muzika tavo pasirinkimas
Šviesų dailininkas to, kas išmano kaip tai padaryti










Lapkričio 18 d.
The Rooster Gallery, Vilniaus Vartai
Andrius Katinas ir šokio tyrinėjimo platforma „bitės“
Apmatai
…dviprasmybės ir daugiaprasmybės, neapibrėžtumas, objektai ir žmonės, oras, atmintis, liekanos ir palikimas, tapatybė, kurios negalime įvardinti žodžiais arba liekančios už kalbos ribų….
Kūrybos proceso pagrindas sudarytas iš idėjos autoriaus pastarųjų metų darbų patirties, bei interesų lauko. „Work (2013) ir PAPER PIECE (2015) mane domino kūnų/ žmaugaus santykis su objektais kaip pagrindas choreografijai/laiko organizavimui erdvėje; fizinė kūno raiška minimalistiniame idėjos įgyvendinime, sutelkiant dė- mėsį į mikrodramaturgijos aspektą.“(Andrius Katinas)
Kūrybos proceso pristatymas orientuojasi į galerijos erdvę. Tuo būdu kvestionuojamos/tyrinėjamos, proceso metu iškilusių temų ar idėjų, reprezentytavumo aspekto ribos ir jo tarpinės erdvės. Darbas sukurtas Vilniuje, bendradarbiaujant Andriui Katinui bei šokėjams ir visiems esant įspraustiems į griežtus laiko rėmus – savaitės laikotarpį.
Tai vienas iš šokio tyrinėjimo platformos „bitės“ inicijuotų šiuolaikinio šokio kūrėjų bendradarbiavimo projektų.
Idėja ir choreografija A. Katinas
Atlieka R. Butkus, G. Jankauskienė, S. Juraškaitė, P. Lisauskas, G. Grinevičiūtė














Agnietė Lisičkinaitė ir Inga Galinytė
Nau
„Nau“ – Dvidešimt minučių performatyvaus judesio. Mes pasidavėm įvaizdžio grožiui. Naujiena nėra Naujiena.
Idėja ir choreografija A. Lisičkinaitė, I. Galinytė
Atlieka A. Lisičkinaitė, I. Galinytė ir „Low Air“ šokio mokyklos mokinės M. Judytė, I. Socevičiūtė, I. Bagvilaitė, D. Mamavičiūtė, I. Vėlyvytė, U. Marozaitė, M. Toropceva











Goda Žukauskaitė
st.One
Šiuolaikinio šokio pasirodymas – instaliacija, kviečiantis susitikti su savimi ir vienas kitu. Perteikiama asmeninė istorija, kurios esybę savyje gali atrasti kiekvienas. Prigimties ieškojimas ir istorijos skaitymas kūne – nuolat besikeičiančiame ir sielos subtilybes atskleidžiančiame. Prigimties ieškojimas ir istorijos įrašymas akmenyje – švenčiausiame iš amžinųjų. Pasirodymo metu būsite kviečiami būti čia ir dabar, kvėpuoti, girdėti ir matyti šalia, nejaučiant ribų, erdvės, laiko ir kasdienybę lydinčių minčių.
Idėja, choreografija, atlikimas G. Žukauskaitė










Lapkričio 19 d.
Vilniaus Menų spaustuvė
Greta Grinevičiūtė ir Kristina Steiblytė
Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui
Pokalbiai apie orą neužduodant rūpimų klausimų, bet tikintis iš- girsti rūpimus atsakymus. Stiprus abipusis ryšys ir artumo trūkumas tuo pat metu. Ir dar baimė neišpildyti lūkesčių ar juos išpildžius nebūti savimi. Santykio su artimiausiu žmogumi apmąstymas mylimiausia kalba: meilė tėčiui, kokia džiugi ar skaudi ji bebūtų, išreikšta judesiu.
Idėja ir choreografija G. Grinevičiūtė, K. Steiblytė
Atlieka G. Grinevičiūtė
Muzika Vladas Dieninis










no.ones.dance(FIN) ir šokio tyrinėjimo platforma “bitės”(LT)
In invisible Garden
„In invisible garden“ tai judesinis tyrimas ir antra dalis pilno šiuolaikinio šokio spektaklio „Becoming Monsters“, kuris bus pabaigtas ir parodytas Suomijoje, 2017-ais metais.
Šis darbas sujungia Lietuvos ir Suomijos šokėjus savo „žmogiškųjų demonų“ tyrinėjimams. Daugelis jų egzistuoja pasislėpę po įvairiais „tabu“ ir kitais įmantriais „rūbais“, tačiau kas jie? Kur jie yra? Ar jie gyvi mūsų viduje ar tik išorėje? Darbas yra poetinis, absurdiškas galios, poreikių, valios ir vilties struktūros apibrėžimas – ar dar liko prasmės žodžiuose, kuriuos mes taip mėgstame naudoti?
Darbas sukurtas Vilniuje, bendradarbiaujant no.ones.dance trupei iš Suomijos ir Lietuvos šokėjams, iš anksto parengus pagrindinius konceptus ir turint labai ribotą laiką kartu.
Tai vienas iš šokio tyrinėjimo platformos „bitės“ inicijuotų šiuolaikinio šokio kūrėjų bendradarbiavimo projektų.
Idėja ir choreografija H. Pippingsköld
Atlieka Suomijos ir Lietuvos šokėjai
Muzika Simon Beyer-Pedersen














Marius Pinigis ir Marius Paplauskas
(g)round zero
„Rising up, back on the street/Did my time, took my chances/Went the distance, now I’m back on my feet/Just a man and his will to survive“ The Survivor „Eye of the Tiger“ Ar jums šie žodžiai skamba pažįstamai?
Mums jie tikrai daug reiškia! Rokis, Terminatorius, Gelbėtojai, Mirtina kova, Briusas Lee, Muhammadas Ali, Michaelas Jacksonas, Jimmas Hedriksas, Backstreet Boys ir All4one – šie ir daugelis kitų filmų, jų personžų, muzikos atlikėjų, grupių ir aktorių yra mūsų įkvėpimo šaltinis.
Todėl „(g)round zero“ nėra tik dviejų skirtingų šokėjų sąjunga. Tai taip pat duoklė mūsų vaikystei ir to meto herojams. Tai duoklė jų laisvei ir drąsai, tam, kad fantazija išliktų!
Pajutus giliai savyje atbundančias galias, norisi iš visų jėgų sušukti: „I want to break free“ (Queen)! Tuomet atrodo, kad akys visai kaip tigro, o kūnas tampa dideliu ir įelektrintu, tarsi terminatoriaus… Nors kartais sunku tai pastebėti, svarbu tikėti, kad mes visi turime galių. Ir jei kada suabejotumėte tuo, prisiminkite žodius:
„I’ll be there, / I’ll be ready, / Never your fear, / Now don’t you fear, / I’ll be there, / Forever and always, I’m always here!“ Baywatch Todėl, mielieji, kviečiame JUS į šią kelionę kartu su mūsų herojais.
Idėja, choreografija, atlikimas M. Pinigis, M. Paplauskas
Muzika A. Stakelė
Šviesų dailininkas P. Laurinaitis























Festivalio organizatorius
VšĮ Artopia
Rėmėjas
Lietuvos kultūros taryba
Draugai
Kūnas mag
The Rooster gallery
JCDecaux
INVL
Nacionalinė M. K. Čiurlionio meno mokykla
Dailininkai
Jonas Liugaila ir Rūta Ivaškevičiūtė
Festivalio fotografai
Audrius Kacelavičius
Loreta Margelė
Laura Vansevičienė
